Nu är det julafton

Japp nu är det julafton :) Precis nu när jag tittar på klockan är den 00:01. Jag skulle egentligen gått och lagt mig för ca 40min. sen men jag kände mig inte trött och kunde inte sova. Jag tänkte på en sak. När man var liten så räknade man dagarna tills julafton och dagarna innan gick jätte sakta och man bara väntade. Sen kvällen innan julafton kunde man knappt sova men tänkte 'jag går och lägger mig tidigt så vaknar jag snart då är det julafton' sedan vaknade man jätte tidigt och så gick man till vardagsrummet och tittade på tv, sen när mamma vaknade så gjorde hon egen gröt som hela familjen sedan åt. Hela dagen gick man och väntade på att få öppna sina julklappar, man åt jätte snabbt och sa 'ska vi öppna julklapparna nu?' hela tiden. Sedan när man skulle öppna klapparna ville man bara dela ut dem och sen öppna alla på en gång, medans föräldrarna ville ta varje present för sig och så tittade alla på varandra när dem öppnade sina julklappar. Själv ville man bara slita upp sina egna paket och struntade i om mormor fick en servis med tallrikar etc.

Känner ni igen er? Så är det knappast för mig nu. Visst man tycker att det är mysigt med julen men det är ingenting man räknar dagar för. I alla fall inte för mig. Så vaknar man på julaftonsmorgon runt 10-10.30 kanske och går upp trött som en jag vet inte vad och bara slänger sig i soffan så ropar mamma 'kom och ät gröt nu innan den kallnar' då har resten av familjen redan ätit gröt, man slänger in gröten i micron och när den värmts så sätter man sig framför tvn med den.

Haha okejs kanske inte precis så det är men jag kan tänka mig. Jag vet att mina föräldrar vaknar mycket tidigare än både mig och min syster. Det är mysigt att vara med familj och släkt på jul men på morgonen kanske det inte är så lyckat, kanske? Nej ska inte pladdra bort tiden utan nu ska jag gå och lägga mig. Here are some pics!


Kommentarer
Postat av: jossan

på sista bilden liknar du amy diamond väldigt mycket, sött!

2007-12-24 @ 10:33:26
Postat av: JENNIFER

jossan, va tyckeru? jag har hört de förut men ser själv ingen likhet. Tack :)


Varsågod kommentera här:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-post adress(bara jag som ser)

URL:

Vad har du på hjärtat?

Trackback