Lördag 9 februari

Idag vaknade jag runt tio och gjorde sällskap vid frukostbordet med familjen, jag hatar att äta frukost ensam. Runt elva åkte jag, mamma och syrran iväg till skärholmen centrum. Jag hittade ett par svarta gympaskor direkt, helt vanliga ingenting speciellt. Behövde bara någonting som jag kan gå i. Vi kom hem runt två-halv tre. När jag kom hem började jag fixa med kvällens snacks; skuren gurka och morötter tillsammans med dipp och en skål med nötter. Nyttigt och gott! Sedan har jag städat och fixat om lite i mitt rum, jag flyttade om för att få plats med min framtida fåtölj som jag förmodligen kommer att köpa när jag får mitt barnbidrag, längtar :) Vill ha den så gärna, blev helt kär när jag kände hur otroligt skön den var. Lite tråkigt att den kostar tusenlappen bara, men mamma sa att hon kunde bidra lite. Ikväll blir det melodifestivalen tillsammans med familjen, en svensk tradition så man bara måste titta!

image1833

Nu väntar jag på att isen ska bli klar i frysen, jag ska nämligen göra Caipirinha(uttalas caprinja). Det är egentligen en drink med alkohol men jag gör två st utan till mig och syrran och med till mam&pap. Det är en drink med citrus smak och allt man gör är att blanda en påse(som man köper i vanligmataffär) tsm med vatten och mineral vatten sedan ska man ha mycket is i och lite lime. För att få det extra snyggt brukar jag dra med limen runt glas kanten och sedan vända glaset uppochner i socker så att det blir socker runt kanten. Den är jätte god denna drink!

Nu tillbaka till matfixandet, ska se om mam. behöver lite hjälp :)
xoxo

Kommentarer
Postat av: moa

asso ååh melodifestivalen suger så hårt!!!! blää :P

haha
bra blogg:D

2008-02-09 @ 17:55:09
Postat av: barmanady

hata melodifestivalen ;O


Varsågod kommentera här:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-post adress(bara jag som ser)

URL:

Vad har du på hjärtat?

Trackback