American history x

Har precis tittat på American history X som gick på tv, den filmen är otroligt bra måste jag säga. Första gången jag såg den var med klassen, killarna fick välja film och dem valde den. Jag hade hört att det var en svartvit film och antog att det var en massa pang pang och sånt som killar gillar. Dem sa att det bara var svartvit när han tänker tillbaka och när vi såg den blev jag faktiskt ganska imponerad. Filmen har ett sådant starkt budskap(som dem får fram så bra) och även fast den är så hemsk speciellt i slutet så är det en film som verkligen är värd att se. Om du kan hålla kvar tårarna när du tittar på den är det otroligt, den här filmen är ett måste att se. Både killar & tjejer kan tycka om den, för den är våldsam men samtidigt känslosam. Den får fram sitt budskap helt enkelt.

Nu tänkte jag gå och lägga mig för jag är otroligt trött, ska se om jag orkar läsa några sidor innan jag somnar. Imorgon kommer jag förmodligen bli väckt av amanda, fast det brukar vara tvärtom. Det gör ingenting vill bara träffa henne så fort som möjligt. Nu säger jag godnatt för idag, sov gott.


Kommentarer
Postat av: Camilla

Den är sjukt bra, nog den absolut bästa filmen som har gjorts :)

Postat av: jennifewr

camilla; den är grym :)

2008-01-07 @ 14:57:14
URL: http://jennifewr.blogg.se

Varsågod kommentera här:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-post adress(bara jag som ser)

URL:

Vad har du på hjärtat?

Trackback