Bakom masken

Alla gömmer vi oss bakom förklädnader. Människor runt omkring oss ser vårat yttre och drar slutsatser. De finns dem som tror att de känner dig, men de vet inte vad som finns under ytan. Under din förklädnad och dina masker. Man lär inte känna någon efter de yttre egenskaperna utan man måste se allt det där som finns där under, för det finns så mycket mer än det på utsidan. Man blir inte en speciell individ genom att se bra ut utan det är din personlighet som gör dig till den du är, speciell och unik.

Jag är så trött på alla som tjaffsar och tramsar sig i skolan, det är de som inte visar sitt rätta jag. De kan vara osäkra på sig själva eller så kanske de inte vill visa sitt rätta jag. Vi hade ungefär den här disskutionen i skolan idag och jag tycker att det är ett riktigt bra ämne som passar så bra in på våran klass. Anna-lena berättade att våran klass är väldigt tuff på så sätt att våran klass inte är så "gulliga" mot varandra, det ska alltid vara den där kaxiga attityden. Är trött på den, är trött på alla negativa kommentarer! Jag menar hur orkar man gå runt med bara negativa saker om skolan hela dagen? Arbetet i skolan blir inte lättare av det eller hur? Självklart kommer kommentaren "men asso varför ska vi göra den här skiten, vaddå lära känna varandra? vi slutar ändå om en termin det är lite försent nu" Där är den där negativa kommentarer som kommer från många, den där kaxiga attityden uppkommer tydligt här. På många i min klass kan man känna osäkerheten som de försöker dölja.

Man ska inte gömma sitt rätta jag och om man möter någon ny så är det väl bäst att visa sitt rätta jag direkt så att personen ser vem du är. Du föddes till att se ut på ett visst sätt, vara på ett visst sätt. Så varför dölja dem där egenskaperna som gör varenda individ speciell?

Kommentarer
Postat av: saraq

det var min söta kommentar och du kan ju inte påstå att du inte håller med? visst det är onödigt negativt men är du intresserad av att lära känna tex robin, frisk, sebbe mm. nej jag tror inte det.. du vet själv att det är roligare att leka än att sitta och köra någon seg a b c "lek" eller vad det nu var

2008-01-15 @ 20:15:36
Postat av: jennifewr

japp det var det ;) jag menade ingenting personligt mot dig tog bara den som exempel eftersom att det ofta kommer sådanna kommentarer :) ärligt så tycker jag inte att det var någonting tråkigt som vi gjorde och nej jag skulle inte ha någonting emot att lära känna dem i min klass ;)

Postat av: i

håller med dig jemp, you go girl!

2008-01-15 @ 21:28:27
Postat av: sara

håller med, man fattar ju att alla dom där bara bär upp en fasad. det är inte så kul att veta att hela ens omgivning i skolan bara består av folk som är falska. killarna skulle ju kunna vara bra på mycket bättre på att bete sig trevligt ;S

2008-01-15 @ 22:01:23
URL: http://saraaw.blogg.se
Postat av: jennifewr

sara - ja det märks tydligare än vad dem tror, de spenderar säkert tid för att försöka dölja det men det märks så tydligt ändå. Det märks på dem som är falska och dem som beter sig precis som dem är :) Ja killarna skulle definitivt kunna vara mycket trevligare om dem bara betedde sig normalt, men icke sa nicke.

2008-01-15 @ 22:09:36
URL: http://jennifewr.blogg.se
Postat av: s

men palla. ni har ju stått ut med varandra i nästan 4 år nu, klarar ni inte en termin till eller? så jävla irreterande när alla lärare ba : nu ska vi lära känna varandra här i klassen. man får väl bete sig hur man vill

2008-01-22 @ 08:54:41

Varsågod kommentera här:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-post adress(bara jag som ser)

URL:

Vad har du på hjärtat?

Trackback